Όσκαρ 2013

Όσκαρ 2013: Τα βραβεία και τα highlights της

απονομής


Εύη, από το «Αθηνόραμα», 25/02/2013.

Η 85η απονομή των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας που έγινε ξημερώματα Δευτέρας 25/2 από θρίλερ μετατράπηκε τελικά σε… μιούζικαλ.

Από τη μία σχεδόν όλα τα φαβορί πέρασαν στις κύριες κατηγορίες, με το σασπένς να μην περνάει ούτε απέξω από το Dolby Theater του Μπέρβελι Χιλς όπου έγινε η φετινή τελετή των Όσκαρ. Όπως όλοι περίμεναν το «Επιχείρηση: Argo» κατέκτησε το βραβείο Καλύτερης Ταινίας, με το πολιτικό θρίλερ να φεύγει από την απονομή με τρία συνολικά αγαλματίδια στις αποσκευές του– επιπλέον Διασκευασμένου Σεναρίου και Μοντάζ. Πρωταγωνίστρια της βραδιάς ήταν και «Η Ζωή του Πι» κατακτώντας 4 Όσκαρ συνολικά (Καλύτερη Σκηνοθεσία, Μουσική, Οπτικά Εφέ και Φωτογραφία) με τον σκηνοθέτη της Ανγκ Λι να κόβει τελικά το νήμα μπροστά από τον Στίβεν Σπίλμπεργκ. Οι «Άθλιοι» σταμάτησαν στα τρία βραβεία (Β’ Γυναικείου Ρόλου, Μέικ-απ, Ήχος), με την συγκινημένη Αν Χάθαγουεϊ να παραλαμβάνει καταχειροκτοτούμενη το παρθενικό της αγαλματίδιο. Μεγάλος κερδισμένος της βραδιάς ήταν και ο Κουεντίν Ταραντίνο,  με το «πειραγμένο» γουέστερν του «Django: Ο Τιμωρός» να κερδίζει δυο βραβεία σε κύριες κατηγορίες, αυτές του Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου και του Β’ Αντρικού Ρόλου (Κρίστοφ Βαλτς). Επίσης, ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις βραβεύτηκε με το Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του ως Λίνκολν, με τον Άγγλο ηθοποιό να γίνεται ο πρώτος ηθοποιός που κατακτά τρεις διακρίσεις στην συγκεκριμένη κατηγορία! Μάλιστα, η ομιλία του Λιούις ήταν ένα από τα highlight της βραδιάς, αφού αστειευόμενος είπε στην Μέριλ Στριπ που του παρέδωσε το αγαλματίδιο ότι πριν από τρία χρόνια του είχαν προτείνει το ρόλο της Θάτσερ (!), ενώ μετά από κόπους έπεισε τον Σπίλμπεργκ να μην κάνει το «Λίνκολν» μιούζικαλ…  Η Τζένιφερ Λόρενς επιβεβαίωσε πανηγυρικά το status της ως το καινούργιο χρυσό παιδί του Χόλιγουντ με ένα Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στον «Οδηγό Αισιοδοξίας». Πέρα λοιπόν από τις μικρής έκτασης εκπλήξεις της βράβευσης του Ανγκ Λι, όπως και του Κρίστοφ Βαλτζ ο οποίος κέρδισε δεύτερο Όσκαρ μέσα σε τέσσερα χρόνια για πανομοιότυπους ρόλους –ίδιος σκηνοθέτης της ταινίας, ύφος και ένταση- τα υπόλοιπα βραβεία έφτασαν με ευκολία στα χέρια των φαβορί. Το μοναδικό συμβάν που πραγματικά ταρακούνησε για λίγο το κοινό από τις θέσεις του ήταν η ισοψηφία που προέκυψε στο Όσκαρ Ηχητικού Μοντάζ μεταξύ «Zero Dark Thirty» και «Skyfall» κάτι που συμβαίνει για έκτη μόνον φορά στην 85χρονη ιστορία του θεσμού! Αυτά σχετικά με τα λογιστικά των φετινών Όσκαρ.

Σε ότι είχε να κάνει τώρα με την τελετή της απονομής των βραβείων της Aμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών αυτή ήταν περισσότερο προσανατολισμένη προς το χορό και το τραγούδι και λιγότερο προς το χιούμορ και τις «άβολες» ατάκες. Οι φετινοί παραγωγοί της απονομής Κρεγκ Ζέινταν και Νιλ Μίρον υπήρξαν δημιουργοί του οσκαρικού «Σικάγο» και το κοινό «πλήρωσε» ακριβά το γεγονός αυτό:  Οι διοργανωτές της βραδιάς παίρνοντας θάρρος από την ισχυρή παρουσία του μιούζικαλ «Οι Άθλιοι» στις οσκαρικές υποψηφιότητες, φρόντισαν να γεμίσουν το πρόγραμμα με νούμερα και το καστ από μετριότατο «Σικάγο»... Από την άλλη πλευρά, ο φετινός παρουσιαστής Σεθ ΜακΦάρλαν ήταν μια συντηρητικά πετυχημένη επιλογή. Πιο φρέσκος από τον Μπίλι Κρίσταλ, πιο ατακαδόρος και ζωντανός από το δίδυμο Τζέιμς Φράνκο-Αν Χάθαγουεϊ (αυτό δεν ήταν βέβαια και τόσο δύσκολο), αλλά σε καμία περίπτωση πρωτότυπος και ενοχλητικός, ο αμερικανός κωμικός κατάφερε στο τέλος της ημέρας να ικανοποιήσει –σχεδόν- τους πάντες και πάνω από όλα την συντηρητική ηγεσία της Ακαδημίας.  Από τις «επικίνδυνες» ατάκες του ξεχώρισαν αυτή του «ο μόνος άνθρωπος που κατάφερε να “μπει” πραγματικά στο κεφάλι του Προέδρου Άμπραχαμ Λίνκολν ήταν ο δολοφόνος του Τζον Γουίλκς Μπουθ» και η ομολογία του αθυρόστομου αρκουδιού Ted ότι θέλει να γίνει Εβραίος «για να κάνει καριέρα στο Χόλιγουντ». Επίσης, αρκετά επιτυχημένη ήταν η επίσκεψη του Κυβερνήτη του Έντερπραϊζ Τζέιμς Κερκ από το μέλλον στο άνοιγμα της τελετής.  Για μια φορά ακόμη όμως η απονομή των Όσκαρ έλαμψε όταν αποφάσισε να ταξιδέψει στο παρελθόν και πιο συγκεκριμένα σε διαχρονικές κλασσικές κινηματογραφικές αξίες. Η ερμηνεία της Σίρλεϊ Μπάσεϊ στην άφθαρτη μελωδία του «Goldfinger» στα πλαίσια του αφιερώματος για τα 50 Χρόνια Τζέιμς Μποντ, αλλά και η σκηνική παρουσία της Μπάρμπρα Στρέιζαντ ήταν αυτές που ξεχώρισαν με διαφορά από την γιορτή. Όσο για την παρουσίαση του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας από την Μισέλ Ομπάμπα –η οποία εκφώνησε έναν συμφιλιωτικό και συνάμα πατριωτικό λόγο- πήγαινε ασορτί με το βαθύτερο νόημα βράβευσης του «Επιχείρηση: Argo»


Αναλυτικά τα βραβεία Όσκαρ 2013

A' Aντρικός Ρόλος
Ντάνιελ Ντέι Λίουις («Λίνκολν»)

Α΄ Γυναικείος Ρόλος
Τζένιφερ Λόρενς («Οδηγός Αισιοδοξίας»)

Β΄ Αντρικός Ρόλος
Κρίστοφ Βαλτς («Django: Ο Τιμωρός»)

Β΄ Γυναικείος Ρόλος
Αν Χάθαγουεϊ («Οι Άθλιοι»)

Σκηνοθεσία
Ανγκ Λι («Η Ζωή του Πι»)

Πρωτότυπο Σενάριο
Κουεντίν Ταραντίνο («Django: Ο Τιμωρός»)

Διασκευασμένο Σενάριο
Κρις Τέριο («Επιχείρηση: Αrgo»)

Animation
Brave

Ξενόγλωσση Ταινία
«Aγάπη» του Μίκαελ Χάνεκε (Αυστρία)

Φωτογραφία
Κλαούντιο Μιράντα («Η Ζωή του Πι») 

Μοντάζ
Γουίλιαμ Γκόλντενμπεργκ («Επιχείρηση: Αrgo»)

Σκηνικά
Ρικ Κάρτερ & Τζιμ Έρικσον («Λίνκολν»)

Κοστούμια
Ζακλίν Ντουράν («Άννα Καρένινα»)

Μακιγιάζ
Οι Άθλιοι

Μουσική
Μάικλ Ντάνα («Η Ζωή του Πι»)

Τραγούδι
Skyfall («Skyfall»)

Ήχος
Οι Άθλιοι

Ηχητικό Μοντάζ
Skyfall & Zero Dark Thirty

Οπτικά Εφέ
Η Ζωή του Πι 

Ντοκιμαντέρ
Searching for Sugar Man 

Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους
Inocente

Animation Μικρού Μήκους
Paperman (Τζον Καρς)

Ταινία Μικρού Μήκους
Curfew (Σον Κρίστενσεν)  


Γιάγκος Αντίοχος yantiochos@athinorama.gr

Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο Twitter

Σχόλια που έχουν γραφτεί: 0

Σχολιάστε το άρθρο

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

ΜΑΡΓΑΡΙΤΕΣ
1 2 3 4 Αρχείο
ΜΑΡΓΑΡΙΤΕΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
Ενα χωριό του Ρεθύμνου με παράδοση και ιστορία...
Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
1 2 3 4 5 Αρχείο
Φτωχότερα τα ελληνικά γράμματα
Έφυγε η Νόρα Αναγνωστάκη
Φτωχότερα τα ελληνικά γράμματα
ΑΠΟΨΕΙΣ
1 2 3 4 Αρχείο
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΝΕΑ
1 2 3 4 Αρχείο